تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ مشارکت کاربران2021-03-28
11 روش کلیدی برای افزایش نرخ مشارکت در اینستاگرام و شبکه های مجازی مجله فروشندگان ترب
همچنین تبلیغات، یک شاهراه برای افزایش نرخ تعامل به حساب میآید. شما از طریق تبلیغات در اینستاگرام، میتوانید محتوای خود را میلیونها بار به کاربران نشان دهید. به بیان ساده، تبلیغات یکی از مطمئنترین روشهای وایرال کردن محتوا به حساب میآید. سند کلود (@Sand_Cloud) نمونهای روشن از برندی است که توانسته با استفاده از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ، در طول زمان کسب و کار خود را توسعه دهد. این شرکت در زمینه تولید حوله فعالیت میکند، از میکرو اینفلوئنسرها و مشتریانش میخواهد که سفیر برند او باشند و عکسهای خود با محصولات این شرکت را در اینستاگرامشان منتشر کنند. صفحه سند کلود در اینستاگرام امروز ۷۷۸ هزار دنبال کننده دارد و این شرکت در سال مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار را از فروش محصولاتش به دست میآورد.
نرخ تعامل یکی از مولفه هایی است که میزان موثر بودن کمپینها ،میزان دستیابی به اهداف و تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتری واقعی توسط آن اندازه گیری می شود . در رسانه اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل در واقع به معنی تعداد مخاطب یا کاربری می باشد که صفحه ما را می بیند ، دنبال می کند و در واقع با صفحه ما ارتباط برقرار میکند . نرخ تعامل یک صفحه در اینستاگرام در حقیقت یکی از مهمترین و اصلی ترین معیارهای موفقیت یا بالا بودن رتبه یک صفحه دراینستاگرام می باشد .
همچنین استفاده از هشتگ های مرتبط و پرطرفدار می تواند به افزایش دیده شدن پست ها و جذب کاربران جدید کمک کند. تعداد هشتگهایی که در زیر پست قرار میدهید نیز تاثیر گستردهای در دیده شدن آن برای سایر مخاطبان دارد. اینستاگرام به کاربرانش اجازه میدهد حداکثر تا سی هشتگ را در زیر پستهای خود قرار دهند.
در این بین در این مقاله قصد داریم بهبررسی راهکارهای مختلفی برای افزایش تعامل دراینستاگرام بپردازیم. با اجرای این استراتژیها میتوانید فالوورهای خود رابیشتر درگیر کرده، به آنها انگیزه دهید تا با محتوای شما تعامل داشته باشند و درنهایت به اهداف خود در اینستاگرام دست پیدا کنید. همکاری با یک میکرو اینفلوئنسر از دو جهت برای یک کسب و کار خوب است.
اما به یاد داشته باشید که داستانهایتانباید کوتاه، سرگرمکننده و آموزنده باشند. اما خبر خوب این است که راهکارهای موثریبرای افزایش نرخ تعامل و رونق پیج شما در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه مطلببه برخی از مهمترین و موثرترین این راهکارها اشاره میکنیم. استفاده از عکس پروفایل حرفهای، نوشتن بیوگرافی جذاب و استفاده از لینک مناسب به وبسایت یا صفحه دیگر، از جمله مواردی است که به جذابیت صفحه شما کمک میکند و باعث جذب بیشتر فالوور میشود.
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل اینستاگرام استفاده از کال تو اکشن مناسب است. مثلاً اگر یک محتوای خبری منتشر میکنید، از کاربران بخواهید نظر خود را در مورد آن زیر همان پست کامنت بگذارند. اگر میخواهید پستهایتان در اینستاگرام بیشتر دیده شود، باید نرخ تعامل پیجتان را بالا ببرید.
اگر اهمیت تعامل در اینستاگرام را درک می کنید، اکنون زمان آن است که روی آن کار کنید. داشتن صفحه ای در اینستاگرام که تعداد فالوورهای زیادی را به دست آورده باشد، هرگز به راحتی به دست نیامده است. Am Mosseri – مدیر عامل اینستاگرام گفت پنهان کردن تعداد لایک ها بهترین کار برای ایمن نگه داشتن پلتفرم است. در یک مهمانی شام (یا هر مهمانی سرگرم کننده)، شما فقط منتظر این نیستید که بقیه با شما صحبت کنند، درست است؟ بعضی اوقات، شما باعث ایجاد مکالمه می شوید. پاسخ به سوالات و نظرات و راه اندازی گردهمایی های متنوع برای افزایش تعامل در اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود. آیا می دانید که تعداد حساب هایی که با محتوای شما تعامل کرده اند چیست؟ اگر ندانید که محتوا را برای چه کسی می سازید، خود را بازنده فرض کنید!
۵. استفاده از همهی امکانات پلتفرم اینستاگرام به خصوص ریلز
- {
- در این مقاله ما به بررسی کامل نرخ تعامل و راه کار های مناسب برای افزایش آن پرداختیم . |}{
- با استفاده از لایو می توانید به طور زنده به سؤالات کاربران و موضوعات چالشی بپردازید. |}
- به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند.
- اما اگر نکات و ترفندهای گفتهشده در این مقاله را به خوبی اجرا کنید، مطمئن باشید به زودی شاهد پیشرفت پیج خود خواهید بود.
- شاید اغراق نباشد که به اینستاگرام لقب سوگولی شبکههای اجتماعی را دهیم. {
- خیلی وقتها آهنگهای ترند از تیکتاک شروع میشوند؛ پس بد نیست آنجا را هم زیر نظر داشته باشید. |}
همان کارهایی هستند که باید بهطور مداوم برای بهبود پیج خود انجام دهید. همانطور که میدانید استوری اینستاگرام فقط 24 ساعت میتواند باقی بماند. اما به وسیله ی این قابلیت شما میتوانید آنها را به صورت دائمی داشته باشید. این که مردم بگن خیلی خوب بود، عالی بود، چند تا ایموجی بگذارند یا غیره چنان جذابیت و مفهومی ندارد. دوست داشتن و لایک کردن مهم است اما کامنت نوشتن معنیش آن است که کاربر برای شما زمان میگذارد. نام کاربری هم باشد مثل تصویر پروفایل بهراحتی برای مخاطب قابل شناسایی باشد و هم خیلی ساده در جستوجو پیدا شود.
اگر به عنوان یک کسب و کار قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی به روش اینفلوئنسر مارکتینگ راه اندازی کنید نکات بسیار زیادی وجود دارد که قبل، حین و بعد از کمپین باید بررسی کنید. در ابتدا مهمترین عامل در ساخت یک کمپین تبلیغات اینستاگرامی، شناخت کامل از اینفلوئنسر و حوزه فعالیت اوست. هر چه اطلاعات شما در این بخش بیشتر باشد، درصد موفقیت کمپین هم بالاتر خواهد رفت. همچنین شما نیاز به یک استراتژی درست و اصولی دارید تا محصول خود را به بهترین شکل ممکن در مقابل دید مشتریان به نمایش بگذارید. طبق نظر کارشناسان بازاریابی در اینستاگرام، بهترین تعداد پست روزانه برای یک پیج بیزینسی، ۱ الی ۲ پست است. آگاهی در خصوص ساعات انتشار پست نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
با این کار افراد بیشتری پیج شما را میبینند و در نهایت منجر به افزایش تعامل اینستاگرام و فالوورهایتان میشود. اگر به دنبال یک راه عالی و موثر برای بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام هستید، حتماً از لایو و استوری استفاده کنید. در این صورت مخاطبان تعامل خوبی با پیج شما برقرار میکنند و میتوانید بهترین نتیجه را در بحث بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام بگیرید. الگوریتمهای اینستاگرام فاکتورهای مختلفی را برای رتبه بندی و نمایش محتوای پیجها به کاربران بررسی میکنند. از مهمترین فاکتورها میتوان به نرخ تعامل اشاره کرد که نقش مهمی در دیده شدن پیج دارد. نرخ تعامل هم بر اساس تعداد فالوور، لایک، میزان کامنتهای دریافتی و به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران اندازه گیری میشود.
باید کاری کنید که به بهانههای مختلف مخاطب به استوری شما جواب دهد. اگر مدتی ناپدید شوید، هم از جلوی ذهن مخاطب دور میشوید و او کمتر با پستهای تعامل میکند، هم اینستاگرام مثل قبل محتواهای شما را به مخاطبان نشان نمیدهد. در حالی که اگر برعکس این عمل کنید، پس از مدتی شاهد رشد پیج خود خواهید بود. این پستها در پیج هر ۲ نمایش داده میشود و تعداد لایک، بازدید و کامنت برای هر ۲ حساب میشود. وقتی پست مشترک میگذارید، میتوانید خلاقیت و نوآوری خود را روی هم بگذارید و فالوورهای خود را با محتوا یا شکلی جدید هیجانزده کنید.
همچنین میتوانید محتواهایی را که همیشه میتوانند مورد بحث و گفتگو قرار گیرند، در پیج خود قرار دهید. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام برای برندسازی (Branding)، افزایش فروش و اعتماد سازی بیشتر مخاطبان به شما کمک خواهد کرد. باید دانست که اصلیترین هدف تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذاری روی مخاطبان، جلب نظر و اعتماد آنها است.
در مقابل، تبلیغات پولی برای کسب و کار شامل کمپینهایی با هدف فروش است. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند.
در این روش، تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی کاربران نمایش داده میشود. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند. استوریها به دلیل مدت زمان محدود و قابلیتهای تعاملی مانند نظرسنجیها و سوالات، یکی از ابزارهای قدرتمند برای افزایش تعامل در اینستاگرام محسوب میشوند. استفاده از استوریها میتواند باعث جذب بیشتر فالوورها و ارتقاء ارتباطات روزانه با آنها شود. حساب کاربری @FashioNova یک برند فعال در زمینه فروش لباس است که به صورت متوسط روزانه ۳۰ پست در صفحهاش منتشر میکند.
انواع محتواها را تست و تحلیل کنید
پساگر میخواهید مخاطبان با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید به آنها اهمیت بدهیدو به نظرات و کامنتهای آنها پاسخ دهید. به سوالات آنها بهطور کامل و دقیق پاسخدهید، در بحثها شرکت کنید و از آنها برای بهبود محتوایتان نظر بخواهید. اگر به دنبال بهبود عملکرد تبلیغات خود در اینستاگرام هستید می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما در تارنما استفاده کنید. تیم متخصص ما آماده است تا با ارائه راهکارهای مناسب به شما در دستیابی به اهداف تبلیغاتی تان کمک کند. مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. همچنین میتوانید برای پست کردن و تبلیغ متقابل در اینستاگرام روی ابزارهای خودکار ضربه بزنید.
استفاده از اینستاگرام مانند یک شبکه اجتماعی معمولی برای برقراری ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات نیاز به تلاش زیادی ندارد. اما اگر می خواهید صفحه اینستاگرام خود را واقعاً به عنوان الگوی خود برجسته کنید، نمی توانید زمان و تلاش خود را صرف آن کنید. میکرو اینفلوئنسرها اغلب قیمت همکاری مقرون به صرفه تری دارند، ارتباط شخصی بیشتری با مخاطبان خود دارند و معتبرتر به حساب می آیند. در ابتدای راه اندازی اینستاگرام اینگونه نبود و بیشترین تاثیر مربوط به لایک می شد. در مرحله دوم، تعامل قوی یک عامل کلیدی در الگوریتم اینستاگرام است.
همچنین شما میتوانید اینگونه انگیزه، نظرات و تجارب مشتریان خود را در مورد کسبوکار خود بپرسید. در عوض این کار، شما میتوانید دنبالکنندگان وفاداری را نسبت به برند خود جذب کنید. با در نظر گرفتن اهداف پیج میتوان نسبت تعامل را با المانهایی مانند مجموع بازدید یکتا (Reach) و دیده شدن (Impression) مقایسه کرد. نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام یک پست به این صورت است که مجموع تعداد کامنت، لایک، ذخیره و بازنشر آن را بر تعداد فالوورها تقسیم میشود. شبکههای اجتماعی پیشنهادی جهت اشتراکگذاری پستهای اینستاگرام شامل توئیتر، فیسبوک و یوتیوب هستند.
اگر در این کار موفق شوید، میتوانید مخاطبان خود را به مشتریان دائم تبدیل کنید و به این ترتیب درآمد خود را بهمیزان چشمگیری افزایش دهید. افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شاید کار پیچیده ای به نظر نرسد اما در عمل ریزه کاری و جزئیات فراوانی دارد که برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به یک استراتژی قوی و فعالیت مستمر دارید. از همین رو لازم است این کار توسط افراد با تجربه و متخصص در حوزه سوشال مدیا مانند ادمین تعامل اینستاگرام انجام گیرد. اینستاگرام به واسطه مخاطبان زیادی که دارد، بهترین بستر برای افزایش آگاهی از برند می باشد و تا کنون ثابت کرده است که چقدر برای کسب و کارها مفید بوده است.
یکی از مهمترین راهها برای جلب توجه و تشویق کاربران به تعامل بیشتر در اینستاگرام، استفاده هوشمندانه از فراخوان به اقدام یا همان Call to Action (CTA) است. وقتی از کاربران میخواهید کاری انجام دهند، مثل لایک کردن، نظر دادن یا به اشتراکگذاری محتوا، در واقع یک مسیر مشخص برای ارتباط بیشتر با آنها فراهم میکنید. این کار نه تنها نرخ تعامل شما را بالا میبرد، بلکه حس مشارکت را در آنها تقویت میکند. می توانید یک پست از گروهی که بازی می کنید و عکس های افراد محلی که به آنها سفر می کنید به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاری تصویر چهره به شما کمک می کند برند خود را شخصی سازی کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و تعامل را افزایش دهید.
سعی کنید اطلاعاتی دربارهی زمینهی فعالیت پیج، ادمینها، سابقهی کاری پیج و … در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. برای مثال، چند هایلایت را به معرفی کوتاه ادمینهای پیج اختصاص دهید و یا انگیزه خود از راه اندازی پیج را برای فالوورها شرح دهید. همچنین برگزاری مسابقاتی در سالگرد تاسیس پیج میتواند برای مخاطبان پیج بسیار جذاب باشد.
{استفاده از هشتگهای مرتبط و محبوب
|}در اینجا خرید ویو ریلز ارزان و خلاقیت نقش اصلی را بازی میکند. یکی از مهمترین چالشهای بسیاری از خانمها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. پس یکی از آسانترین راهها برای بهبود مشارکت در اینستاگرام، نوشتن کپشنهای طولانیتر است. برای استفاده از این قابلیت، زمانی را به بررسی آمار اینستاگرام خود اختصاص بدهید تا درک کنید که بهترین زمان برای پست گذاشتن، چه وقتی است. در این بخش به راههای بهبود استراتژی اینستاگرامتان و نحوه افزایش مشارکت میپردازیم.
اما اگر نکات و ترفندهای گفتهشده در این مقاله را به خوبی اجرا کنید، مطمئن باشید به زودی شاهد پیشرفت پیج خود خواهید بود. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما کاربران گرامی اینبو مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد و انتقاد، لطفاً در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. هر از چند گاهی ویدیوهای لایو برگزار نموده و با مخاطبین پیج خود گفتگو کنید. با استفاده از لایو میتوانید به سوالات فالوورهای خود پاسخ داده و نظر آنها را راجع به پیج جویا شوید. این مورد هم میتواند باعث ایجاد احساس صمیمیت و راحتی در فالوورها شود.
در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. شات کردن در اینستاگرام مثل یک فرصت طلایی برای دیده شدن است، اما این شما هستید که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید. اگر پروفایل شما مرتب، جذاب و حرفهای نباشد، این افراد به احتمال زیاد شما را فالو نمیکنند.
همچنین، جوایز جذاب میتواند انگیزه بیشتری برای مشارکت در مسابقات ایجاد کند. اینستاگرام تا به امروز بسیاری از بازارها را تحت تاثیر قرار داده و درآمدهای هنگفتی را نصیب اینفلوئنسرها کرده است. اما پیدایش شبکههای اجتماعی جدید مانند تیک توک (Tik Tok)، بازاریابهای اینستاگرام را با چالشهای جدیدی برای افزایش اینگیجمنت ریت و گسترش ارتباط با مخاطبان رو به رو ساخته است. به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی در اینستاگرام به دنبال راههایی هستند که بتوانند مخاطبان خود را حفظ کرده و بازار خود را گسترش دهند. هر چقدر تعامل کاربران در اینستاگرام بیشتر باشد، شانس شما برای جذب مشتری و افزایش فروش بیشتر میشود. اگر شما هم دنبال یادگیری اصول تعامل در اینستاگرام هستید، در این مطلب 7 روش کاربردی برای افزایش تعامل کاربران را بررسی میکنیم.
پس حتماً نام کاربری صفحه را با @ در پست یا استوری خود تگ کنید. اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. حتی میتوانید از یک اسکرینشات ساده اما زیبا برای شات استوری استفاده کنید. تحقیقات نشان میدهد که پستهای اینستاگرام با کپشن جذابتر هستند و کاربران را تشویق میکنند تا زمان بیشتری را برای مشاهده پستهای خود صرف کنند.
همینطور میتوانید از فیلترهای مختلف اینستاگرام نیز استفاده کنید. این ابزار میتوانید به شما در طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) کمک بسیار زیادی کند. خب یکی از مهم ترین پارامترها بدون شک تعداد دنبال کنندگان است، اما مهم ترین پارامتر نیست. بعد میتوانید در مناسبتهای خاص با لوگو بازی کنید؛ مثلاً در عید نوروز سبزه به لوگو اضافه کنید یا کارهایی که با هویت برندتان همخوانی دارد. میتوانید با استفاده از دایرکت هوشمند اینستاگرام یک پاسخ خودکار برای همهٔ دایرکتهای دریافتی بفرستید که از آنها تشکر کند و بخواهد تا پاسخدادن ادمین صبر کنند. همچنین، ابزار قدرتمند صدا را دارد که باعث ترند شدن و دیدهشدن ویدئوها میشود.
دربارهٔ موضوع خاصی که برای مخاطب جالب است، اطلاعاتی دارید، بگویید دایرکت دهند تا اطلاعات را بهصورت ویس برای آنها بفرستید. ترفند دیگر این است که جوابهای مختلف را هرکدام در یک تصویر بنویسید و آنها را به هم بچسبانید و یک کلیپ بسازید. البته مدتزمانی که هر جواب نمایش داده میشود، خیلی کوتاه باشد؛ در حد چند صدم ثانیه. از مخاطب بخواهید استوری را نگه دارد و از هر جوابی که آمد اسکرینشات بگیرد و بفرستد. فرض کنید محصول یا خدمت جدیدی آماده کردهاید؛ ولی هنوز آمادهٔ رونمایی نشده است. میتوانید در استوری به گوشهای از آن اشاره کنید و ساده و مختصر بگویید مخاطب انتظار چه چیزی را داشته باشد؛ مخصوصاً اگر این محصول یا خدمت درخواست مخاطبان بوده است.
اینجا